إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

أريد خبير يتابع معي الحفر

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• أريد خبير يتابع معي الحفر

السلام عليكم ورحمه الله وبركاتة و الصلاة و السلام على اشرف الخلق سيدنا محمد عليا افضل الصلاة و السلام
    عندنا بيت قديم و بالتحديد فى المطرية - القاهرة
    و حدثت بعض الدلائل للتاكيد ان فى مقبرة فرعونية تحت البيت
    زي ان ستي كانت بتشوف مارد فى الحوش بتاع البيت , و كانت بتحلم بان فى توابيت فى الدور الارضي .... الخ
    و جيه اكتر من شيخ و اكد ان فى أوضه تحت الارض و تعبنا من الكلام لان فى شيوخ كتير اوووى جت و كشفت و انا بصراحه مش مصدق اى واحد فيهم لان كل واحد فيهم بكلمة
    مره الباب فى المطبخ و مره فى الاوضه اللى على اليمني و مره فى الاوضه اللى على الشمال و كلام كتير اوووى
    وزميل ليا قالى انا هجيب جهاز و هصرف عليه و فعلا جاب جهاز و صرف 40 الف جنية , و كشف الجهاز و قال مفيش اى حاجه خالص بس انا متاكد ان الجهاز ده نصاب
    و انا قولتلو قبل ما يمشي انت نصاب و انا متاكد ان فى مقبره تحت البيت قالي اتحداك و لو طلعت حاجه من تحت تعالى خد فلوسك
    و انتهي الموضوع على كده لحد ما فى يوم ارشدني صديق ليا عن شيخ بيشتغل فى الحاجات ديه , جيه معايا البيت و كشف بس الغريب انه مطلبش ولا جنيه مني ولا اداني امل و لا اى حاجه كنت كل لما اسالو يقولى كله بأمر الله و لو ملناش نصيب يبني لو حفرنا 100 متر مش هنلاقي حاجه , و هو الوحيد اللى لا طلب بخور ولا حاجات غريبه زي باقي الشيوخ كل اللى قاله صفي نيتكو و بلاش حد يطمع و كله يرضي بنصيبه حتي لو ملقناش حاجه و باذن الله الدنيا هتمشي تمام وقالى بأذن المولي المكان هنا و هننزل هنا
    و بدون اجهزة ولا بخور ولا سحر ولا شعوذة و انا هتابع معاك الحفر و رزقي و رزقك على الله و عندي احساس كبير بأن ديه اخر شغلانه ليا
    انا دلوقتى هحفر انا و اصدقائي وجبنا الخشب و هنعمل خنزيرة و هنشتغل بجد
    بالله عليكو عايز واحد يكون متخصص يتابع معايا و انا هوفيه بكل الصور واى حاجه غريبه هتظهر و احنا بنحفر
    بس يكون خبير وميكنش بيضللني
    و انا جاهز لاي استفسار او رد
    و شكرا ليكو جداااااا

اخي مصطفى السلام عليكم
    اولاً الرزق على الله سبحانه وتعالى
    لكن انت لم تستند على معلومات موثوقه او اشارات ترشدك الى مكان الغرفه والشيء الذي من نسج الخيال لاتبني عليه الحقائق فربما يتخلل هذا العمل تكاليف ماديه .
    فاذا كنت تجيد استخدام اسياخ الفراغ فجربها وراح تختصر لك المسأله بوجود فراغ او لا وايضا لو كان في الفراغ معدن سيبين معك . او استعن بصديق يجيد استخدام الاسياخ ؟

المشاركة الأصلية بواسطة محمدي مشاهدة المشاركة
      اخي مصطفى السلام عليكم
      اولاً الرزق على الله سبحانه وتعالى
      لكن انت لم تستند على معلومات موثوقه او اشارات ترشدك الى مكان الغرفه والشيء الذي من نسج الخيال لاتبني عليه الحقائق فربما يتخلل هذا العمل تكاليف ماديه .
      فاذا كنت تجيد استخدام اسياخ الفراغ فجربها وراح تختصر لك المسأله بوجود فراغ او لا وايضا لو كان في الفراغ معدن سيبين معك . او استعن بصديق يجيد استخدام الاسياخ ؟
      السلام عليكم ، اولا شكرا اخي علي اهتمامك بموضوعي واكن ما هي اسياخ الفراغات علما بأن الراجل قال احفر هنا وأول ما هتنزل هتلاقي سلم تحت السلم هتلاقي المقبرة
      وعايز اقول انه مالوش اي مصلحة انه يجرب فيها لدرجة انه اقسملي ان يوجد مقبرة تحت البيت وكمان هو اللي هيصرف علي خشب الخنزيرة وماتور المية ... الخ
      ايه اللي يخلي شيخ زي ده ، يخسر فلوسه !!
      انا كنت عايز بس من السادة الخبراء متابعة الحفر والاشارات معي لاني مش عايز اتوكل علي كلام الشيخ فقط
      انا هتوكل علي الله وده اولا وكلام الخبراء
      وجزاكم الله كل خير

سمي بالله ونزل شو بده يصير تعب سبوع ولا تعب دهر ونتا تفكر فيه ما فيه اخلص وسكر يا ابيض يا اسود وعلى الله الاتكال وستخير

المشاركة الأصلية بواسطة فادي فادي مشاهدة المشاركة
          سمي بالله ونزل شو بده يصير تعب سبوع ولا تعب دهر ونتا تفكر فيه ما فيه اخلص وسكر يا ابيض يا اسود وعلى الله الاتكال وستخير
          شكرا اخي فادي علي اهتمامك بموضوعي ، وسوف أتوكل علي الله وهبدا حفر بأذن الله خلال الاسبوع ده
          وكل من له يد في هذا الموضوع سوف يرزق من وسع بأذن الله
          والعلم عند الله ، شكرا مرة تانية

توكل على الله واحفــر .. ولكــل مجتهد نصيب

وعلى ماقال فادي تعب اسبوع ويبان الوضع معاك .. وان شاء الله موفق

يعمل...
            X