إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

حجاره كبيره وامامها مكان مربع

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• حجاره كبيره وامامها مكان مربع

انا عضو جديد ونحتاج النصيحه من حضراتكم يا اهل العلم انا كنت حفرت في مكان من المناطق الاسلاميه القديمه بالقاهره واحن بنفحر كنا لاقينا اول حاجه حجر كبير بالعرض وثاا متر لقينا نفس الحجر بالعرض وبعدالمتر السادس لقينا حجر ذيه بالعرض وبعدالمتر السابع وتوسعة المكان كنا بملتقى عضم وفخار مكسور ذي مثلا ايد أوله او البوذيين بتاع كويتيه او غطى مدور كأنه غطي حلهابس من الفخاروكسر حاجه عمله ذي الصيني القديم وبعدينابتدينا نلاقي فخار يكسر تاني وبعد ما حدفنا شويه ناحية الشمال ودخلنا حوالي اتنين متر بالعرض واذالة التراب لينا أمامنا مكان فيه حجاره بس مرصوصه فوق بعض وبين كل حجر حاجه عمله ذي الاسمنت وامام الاحجار الضخمه ديه لقينا مكان مربع بالطول وفيه مياه بس مش كتير وحاولت نشيل الحجاره ولا عرفنا نهذها حتي هل احنا كده مشين صح ولا وضعنا ايه والمكان المربع ده ايه افيدوني كتر خيركم

وكنا بنلاقي زجاج ملون او حاجه ذي الزجاچةولاقينا كسر صيني ملون

اخى بوكا ... أرفق الصور .. للتسهيل فى التحليل ... وما انت فيه منطقة دفن قديمة فرعونية او رومانية ... قم بتصوير ما قمت بذكره ... مع التوضيح لماذا اخترت هذا المكان عن غيره للحفر .. وان شاء الله خير .. واستاذنا طلحه وكل الخبراء لن يبخلوا عليك بالتحليل .. وفقك الله

يعمل...
      X