إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

اختي تري هذه الرؤيا وتتكرر ارجو التفسير

تقليص
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

عشان المشمع دا مكنش تحت منها دا كااااااان فوقها بمحيط الحفر ويمكن التربه كلها ومستوي المنزل م اعلي من البير انا قولت انوو في نفس المستوي وبعدين هو في بلاعه تخش جوه بيت يا سيدي قصة البيت اللي انا فيه دا دلوقتي عماره مبنيه من 30 سنه في ارض كان فيها 3 بيوت قداام الظاهر انهم وقعوو فقام صاحب العماره الله يرحمه اشتراهم وطلع بيهم عماره انا عايز اقلك كمان ان لسه في بيوت امام بيتي قديمه جداااا وامامي ايضا معلم من اهم المعالم العثمانيه علي بعد امتار ودا اللي بياكد اثارية المكان والطوب مش عاشق معشوق دا طوب احمر مربع الشكل وعرضه شكل الطوب الاحمر المتعارف عليه وبين كل طوبه وطوبه ماده اقووي من الاسمنت بس تشبهه الي حد ما والاحجار اللي اتكلمت عليها دي كانت طبقة الرديم اللي في وسط الطبليه بتاعة الاساس اما الدلايل الاخري ابتدت من بعد الطبليه بحوالي الربع متر ولما كنت بحفر حفره كده صغيره بطول نصف الزراع اسفل الربع متر كنت بطلع طوب احمر ملتسق به طينه وعند غسله اجد به حفر كثيره من عوامل الزمن ووجدت ايضا احجار بيضاء بحجم الكف وكان كسر الزجاج والفخار وكسر الفخار جه في منطقه كده لقيته لونه عسلي غامق من الداخل وكنت والزلط قليل بس زلط صغير منه الابيض ومنه الكريمي نسيت اقولك اني كنت بلاقي بقايا عظام محتفظه بنفسها ولاكني لم اتعرف الي نوعها ووجد سن يبدو كمخلب الثعبان وانا ردمت علي فكره زي مقولت لحضرتك اني بعد استعانتي بالله استعين بعلمكم هنا في منتدي قدماء اللذي اعتبره منبر لعلم ذهيد بروح شرعيه وقد احسست بارتياح الايام الماضيه عندما ابتديت ان استعين بالله اكثر
    الله يباركلك يا شريان يا اخويا وربنا يكرمك وينعم عليك من نعمه الكثيره ان شاء الله

ربنا يجعل ايامك كلها راحة وسعاده ..
      انت مذكرتش اي شئ عن الماسوره هل هيا اثرية ولا ماسورة صرف ؟
      عموماً
      تحليل مبدأي نزلتك المميزه تكون بالإتجاه اللي انت شغال فيه الجنوب الشرقي واللي فيها فرشة الطوب او البلاط واللي المفروض الماسورة هتكون واخده ميل في الاتجاه دا والله اعلم في اتجاه الجنوب الشرقي او في اتجاه صريح للجنوب .. او للشرق
      الفحم مزيت اقصد كأنه عليه زيت او مخلوط بزيت وطبعاً الكلام كويس جداً في قصة النشع علي الحيطان بسبب ان الطبقة دي بتمنع نفاذية المياه للأسفل وعشان كدا بتفضل الميه محبوسه فوق منها والحيطان تسحبها بعدها ..
      الشغل والمكان مبشر حاول تشد شويه ف الشغل عشان اللي جي اهم بكتير من اللي انت واقف عليه .. " ومش هقدر احط توضيح او تخمين اكتر من كدا لحد ما تكمل شغل وتجاوب ويفضل لو ترفق صور " ..
      اشارة العصايا توجيه للخير وتحذير في نفس الوقت فيه تحذير وياريت تطلعني علي تفاصيل اكتر فيه اشياء مرتبطه روحانياً بالمكان اكتر من اللي حكيته قبل كدا
      كمل شغل من مكان الطوب الأحمر غالباً هيكون كتير ارفعه كله وشوف تحت منه ايه .. بجد الشغل محتاج مجهود كبير وكل ما هتشتغل هنعرف اكتر افضل توجيه ..
      والاتجاه الغربي سيبك منه حالياً بما ان فيه مشكلة السور بتاع الغرفه ابعد عن اي خطر .. والاتجاه بتاعك مبشر جداً توكل علي الله فيه ظواهر ودلايل قوية هتقابلك قريب ..
      في انتظارك أخي

يعمل...
      X