إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

فن اكتشاف وحفر القبور

تقليص
هذا موضوع مثبت
X
X

• تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• فعلا معلومات مفيدة جدا
    شكرا لصاحب الموضوع و جزاك الله خير

• السلام عليكم

اخى لقد استفدت كثيرا من هده المعلومات
      شكككككككككككككككككككككرا

• السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
        الله يجزاك خير اخوي حوراني لك الاحترام و الطيب ,
        , كما ذكرت ان للمقابر جرون وغير جرون ..
        بالنسبه للجرون هل جرن المستطيل يؤكد على قبر , وهل جرون المنقله الواضحه تماما تدل على ذالك الموضوع ؟
        رزقنا الله واياكم رزقا مبارك

• بارك الله فيك موضوع اكثر من رائع

• بارك الله لكم في علمكم

• الله ينور طريقك بنور الايمان
              ويرزقك رزقا طيبا مباركا
              وعلما نافعا

• اخى الحورانى جزاك الله خيرا وشكرا لك , لكن عندى استفسار بارك الله فيك ,ماذا يعنى وجود نقش للابريق على صخرة فى مغرة

• اخي الحبيب يوجد عندي اشارة وهي قبر محفور بالصخر بطول 2 متر وبعرض 70 سم تقريبا وبعمق لا يقل عن 20 سم وبجانبه على صخرة اخرى حرف y فماذا يكون
                  جزاك الله خيرا

• جزاك الله خير الجزاء

• نتظر مرور الخبراء جزاهم الله خيرا

• ممكن حد يفيدني في الجبل ايه انواع التربه اللي تدل مقبره فيها ؟ ثانيا وصل الفحت اللي 8 متر وصلنا اللي طبقه رمله مخلطه بجيره ابيض ناشفه عديناها وليقينا رمله عاديه بيضه ناعمه ومش عارفين الشغل كده صح ولا لا ومش عارفين علي اي اتجاه ندخل او نكمل الرجاء افيدوني علما بان ........ المكان ده كان بيسمعو فيه صريخ طفل بيبكي كتيررر علي فترات وعند الشغل في المكان ده ابتدي الطفل يظهر فوق البحت وعلي الحفره اللي اتفحتت لابس جلبيه بيضه ..... ومحدش بيشوفو ولا بيسمعو غيرررر الست زوجه صاحب المكان وبناتها الصغيرين بس يا ريت تفيدوني ايه الطفل ده والمكان صح ام غلط علي فكره مش ارض طينيه .... ارض الجبل مرتفعه

• اخواني انا طالع شمال لبنان هل فيه اماكن تنصحون فيها بالبحث

• السلام عليكم وجزاكم الله خيرا اخي الكريم انا من هواة التنقيب واكتشفت قبر كان بداخله قزاز قيم وكن للاسف ما النا رزقة فيه واتكسر بالخطأ ولكن طلع معنا بيضة اكبر من بيضة الدجاجة بقليل وبداخلها مادة سائلة وثقيلة يعني لما بتهز البيضة بتحس بداخلها مادة سائلة ثقيلة مو لزجة كتير السؤال شو ممكن يكون داخل البيضة ؟ اذا ممكن يكون زيبق فيني اعرف انو بداخلها زيبق من دون مانكسر البيضة وجزاك الله كل خير

• اسلام عليكم ورحمت الله وبركاته اعنكم الله وجزاكم الف خير انا اخوكم حسن الخوالده ولي الشرف في صحبتكم

• yiomom

يعمل...
                                X